piątek, 1 kwietnia 2011

Znajomym....

Kochani!

Blogów o gotowaniu istnieje już niezliczona ilość i pewnie każdy powie, że kolejny jest niepotrzebny, bo w internecie jest już wszystko. I jest - to prawda! Ale czy to znaczy, że mam nie zrobić prezentu mojej przyjaciółce? Ten blog powstaje z myślą o moich znajomych, którzy często pytają mnie o przepisy, a ja ciągle zapominam im je dać :) W końcu znalazło się miejsce, gdzie mogę je dla nich zamieszczać na bieżąco.

Pewnie teraz wszyscy myślą "To bez sensu, jest pełno serwisów społecznościowych o gotowaniu". I znowu - to prawda! Nawet z jednego z nich dosyć aktywnie korzystałam. W tego typu serwisach jednak istnieje pewien rodzaj społecznej presji. Niemile widziane jest zamieszczanie przepisów tzw. "ogólnie znanych" lub zbyt prostych. Nie mogłam więc zamieszczać tam wszystkiego tego, czego oczekiwaliby moi znajomi. 

Zapraszam wszystkich do korzystania z mojej książki kucharskiej w listach :)


Przepis pierwszy:
Kawalerskie penne z sosem pomidorowym (na dwie osoby)


To najprostszy na świecie sos pomidorowy, idealny na włoską kolację we dwoje i możliwy do wykonania nawet przez kogoś kto w kuchni nie czuje się dobrze :)

makaron penne (ok. 100g na osobę)
pomidory (ok. 300-400g) + ewentualnie 1 łyżka przecieru pomidorowego
czosnek (2 ząbki)
cebula (1 duża)
bazylia (idealna byłaby świeża)
oliwa z oliwek
parmezan

Cebulę kroimy na kostkę i podsmażmy na oliwie, aż będzie szklista. Trzeba ją często mieszać, żeby się nie przyrumieniła. Kiedy będzie już miękka dodajemy zgnieciony czosnek, mieszamy i dokładamy pokrojone pomidory (bez skórek) i listki bazylii. Przykrywamy i dusimy przez 15 minut, uważając by sos nie przywierał. W tym momencie do sosu można dodać przecier pomidorowy. Sos można zmiksować blenderem, ale nie jest to niezbędne. Makaron gotujemy wg przepisu na opakowaniu i polewamy sosem. Podajemy z tartym parmezanem i przyozdobione świeżą bazylią. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz