sobota, 16 kwietnia 2011

Z dedykacją dla Gosi...

Kochani!

Często moje pomysły biorą się z potrzeby chwili. Poproszona o jakąś podpowiedź kulinarną zaczynam sama zastanawiać się nad  rozwiązaniem, nad tym, co powinnam doradzić. Więc próbuję, modyfikuję, gotuję/piekę i wypróbowany przepis podaję dalej. Tak zainspirowana, upiekłam dzisiaj ciasto a la czarny las. Gosiu, to dla Ciebie :)

Ciasto a la czarny las

 Pysznie czekoladowe, z wiśniowym akcentem. Świetnie nada się na najbliższe święta :)


 

Ciasto:
2 tabliczki gorzkiej czekolady
0,5 kostki masła
1 szkl. cukru
3 łyżki kakao
1/4 szkl. oleju
1/2 szkl. mleka
3/4 szkl. mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 jajka

Masa:
300 ml śmietanki kremówki 30%
2 czubate łyżki cukru pudru
500 g serka mascarpone, schłodzonego
1 biała czekolada, roztopiona w kąpieli wodnej lub mikrofalówce
wiśnie w spirytusie

Do dekoracji:
kilka kostek gorzkiej czekolady
dżem wiśniowy i/lub wiśnie kandyzowane

1. Przygotowujemy ciasto czekoladowe. W garnku rozpuszczamy czekoladę, masło, cukier, kakao, olej i mleko. Zostawiamy do ostygnięcia.

2. Następnie dodajemy mąkę, proszek do pieczenia i żółtka. Z białek ubijamy pianę i delikatnie mieszamy z masą. Wylewamy do blaszki (moja była prawie kwadratowa) i pieczemy w 200 st. C ok. 30-35 minut. (trzeba sprawdzić patyczkiem)

3. Teraz zajmiemy się masą. Ubijamy na sztywno schłodzoną śmietankę, pod koniec dodając cukier. Dodajemy po łyżce serek mascarpone i mieszamy po każdym dodaniu. Na koniec dodajemy roztopiona białą czekoladę, szybko mieszamy i wiśnie ze spirytusu.

4. Przestudzone ciasto przekrawamy na dwa placki.  Przekładamy je większą częścią masy, resztą smarujemy całe ciasto, górę i boki.

5. Dekoracja oczywiście jest dowolna, ja starłam kilka kostek czekolady na tarce, obsypałam nią boki i troszkę środek, położyłam kilka łyżeczek dżemu wiśniowego i parę wiśni kandyzowanych. Czas przygotowania nie jest długi, a efekt naprawdę pyszny. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz